Partneri pedagógia

A hagyományos szereposztásban a lelkész/hitoktató a diákok fölött, a pulpituson áll. Ő a tudás birtokosa, amit megoszt a diákokkal, amiért tisztelet övezi. Ő kezeli a technikát, prezentál, előad, bemutat, levonja a tanulságot, és meghatározza az elsajátítandó ismereteket, amelyeket azután számon kér, végül jutalmaz vagy büntet. A digitális világ tanára azonban nem hierarchikus, hanem partneri kapcsolatban áll a fiatalokkal. Pontosabban nem is áll, hanem folyamatosan közöttük van, velük él, együtt mozog, gondolkodik a diákjaival. Nem előad és prezentál, hanem vezet, kérdéseket tesz fel, hagyja, hogy a tanítványok maguk jöjjenek rá a jó megoldásra. Jó kérdéseket tesz fel, amelyekre a diáknak kell megtalálnia a megfelelő válaszokat. A technikát elsősorban a tanítványok kezelik, ők prezentálnak, ők mutatják be eredményeiket, projektjeiket. A lelkész/hitoktató nem számon kér, hanem értékeli a megtett utat, a feltárt ismereteket, és irányt mutat a következő lépések felé. Alapvetően a pozitívumokra támaszkodik, igyekszik a tanítványaiban meglévő tálentumokat kibontani. Hiteles személyiség, aki jelenlétével hat a diákokra, viselkedésével is értéket közvetít.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Scroll to top