Mit tegyek a kütyüre kattant gyerekemmel?
Bezzeg a mi időnkben a gyerekek még komolyan vették az iskolát. Bezzeg akkor még tanultak. És akkor még voltak igazi barátságok. Egész délután együtt bandáztunk, csavarogtunk a többiekkel. Ma meg? Ma már a gyerekeket nem érdekli semmi, csak a számítógép. Ülnek otthon, és a klaviatúrát nyomkodják ahelyett, hogy tanulnának, bandáznának, csavarognának. Hát miféle gyerekek ezek?
Na de tényleg bennük van a hiba? – teszi fel a kérdést Miklya Luzsányi Mónika. És hiba-e ez egyáltalán? Mi lenne, ha fejcsóválás helyett megpróbálnánk megérteni a gyerekeinket, ha őszinte érdeklődést mutatnánk az iránt, ami számukra – sőt ha az oktatási rendszerünket nézzük, talán nem is csak számukra – valóságosabb, mint az iskolai tananyag?
Ha közösen alakítanánk ki a kereteket? Ha már kicsi koruktól fogva felelősségre tanítanánk őket, hogy később ne okozzon gondot a felelős felhasználóvá nevelődés sem? Mert a kulcsszó itt is a felelősség – és a bizalom. A szerző közvetlen, szórakoztató stílusban, élő példákon keresztül mutatja be a különböző szülői attitűdöket, a különféle gyerektípusokat, és egy olyan szemléletbeli mintát kínál, amely hozzásegíthet, hogy legyőzzük a témával kapcsolatos szorongásainkat, és a kezünkbe vegyük az irányítást.
Médiamegjelenések és kritikák
- Párhuzamos univerzumok igenis léteznek. És bár mi, felnőttek már (még) nem vagyunk képesek egyikből a másikba utazni, gyermekeink már rendelkeznek az ehhez szükséges képességekkel. (Interjú a könyv kapcsán a Népszava.hu portálon)
- (…) a mai világban nem lehet megkerülni a kütyüket, s nem is jó ötlet. Ott vannak mindenki életében, s ha a virtuális világ nélkül lehet is élni, úgy elég nehéz lehet egy gyereknek a mindennapokban a felszínen maradni, ha az összes osztálytársa mobilozik és netezik. (Ajánló a könyvről a ekultura.hu portálon)
- Hogy Miklya Luzsányi Mónika frissen megjelent könyve választ ad-e a címében feltett kérdésre? Igen, de nem azonnal. Ő ugyanis egyrészt még annak a generációnak ír, amelyik jól tűri a késleltetést, ezért is olvas még könyveket. Másrészt nem csupán a praktikus használati utasítás érdekli, a gyerek működésére is kíváncsi. (Ajánló a könyvről a kepmas.hu portálon)